Weekly Photo Challenge: Creepy

In response to the Daily Post’s Weekly Photo Challenge: Creepy.
_MG_7031
It may not seem creepy, it’s beautiful with all white limestone, but actually it’s the gate to the creepiest temple in Bali. And it is, I assure you. This was taken in the Temple of Ratu Gde Mas Mecaling, in The Complex of Dalem Ped Temple, Nusa Penida.

However, despite of its creepiness, more and more people are coming here, for various reasons that I couldn’t say here right now. But, one thing for sure, praying here while the sun is still on the sky isn’t a challenge, as the true challenge lays when one prays here on midnight (though the sensations aren’t depend on whether it’s day or night).

We’ve done that.

45 thoughts on “Weekly Photo Challenge: Creepy

        1. Hm, yes, it opened publicly but because of its stories, not many tourists visit this temple. Most of the visitors are like us, people who want to pray there.

        1. Nothing in particular, but there is this kind of feeling when something pressed you and made you even don’t want to look what’s in front of you and you chose to look down and pray :haha. Well, it’s just one magical thing about this temple.

  1. Ini gambarnya udah lama diambil dan disimpan atau baru saja ngambilnya? Klo udah lama pasti punya gambar yang sejenis. Soalnya menurut saya gambarnya kurang gede dan banyak orang yang berlalu lalang jadi kurang greget gimana gitu…

    1. Oh, ini sudah lumayan lama diambilnya Mas, iya soalnya di sini ramai banget dengan orang sembahyang jadi memang kesannya kurang begitu menyeramkan, padahal pura ini sudah terkenal seramnya :hihi.

    1. Demikianlah Mas. Apalagi kalau ditelisik lebih jauh apa motif orang-orang yang ada di tempat itu, bagi saya kok agak menakutkan. Ah mungkin ini cuma perasaan saya saja sih tapi yah, demikianlah :)).

    1. Iya, niat sembahyang memang harus lurus soalnya banyak yang mengawasi kalau di sini :hehe :peace. Bahkan menulis ini pun kemarin saya agak pikir-pikir juga :haha (agak parnoan memang saya ini :hehe).

Apa pendapat Anda terhadap tulisan tersebut? Berkomentarlah!